Vesthimmerlands Kulturuge 5. - 11. marts:

Vesthimmerlands Museum sætter i hele Kulturugen fællesskabet til debat. I løbet af ugen vil temaet "fællesskab" blive fortolket i form af foredrag, rundvisninger og gratis historiske morgenfortællinger.

Tirsdag d. 6. marts kl. 10.00: Forhistoriske fællesskaber
20 minutters fortælling v/ centerleder og arkæolog Louise Villadsen.
Forhistoriske fællesskaber kunne være alt fra skrækindjagende til forbilledlige!

Tirsdag d. 6. marts kl. 19.00: Byudvikling og fællesskab
Rundvisning i særudstillingen "Familien Klein - 100 Aars historie" ved museumsdirektør Broder Berg med efterfølgende debat om fællesskabets betydning før og nu - og fremover. Hvor er vi på vej hen i en verden, som fokuserer mere og mere på individet?
Pris: 40 kroner.

Onsdag d. 7. marts kl. 10.00: Fællesskab og ansvar. Hvad kan vi lære af historien?
20 minutters fortælling i Vesthimmerlands Museums udstilling v/ museumsinspektør Maria Clement Hagstrup.

Torsdag d. 8. marts kl. 10: Kunst og kultur - en fælles opgave?
20 minutters fortælling v/ museumsdirektør Broder Berg

Torsdag d. 8. marts kl. 19: Frække fortællinger fra forhistorien
På Kvindernes Internationale Kampdag fortæller arkæolog Louise Villadsen om forhistoriens kvindeidealer, verdens ældste dildo, frække beskeder ristet i runer, blandt mange andre fortællinger fra den frække del af forhistorien.
Mødested: Vesthimmerlands Museum, Søndergade 44, 9600 Aars
Pris: 50 kr. Medlemmer af støtteforeningerne: 40 kr.